کمبود خواب

چطور کمبود خواب منجر به افزایش وزن می‌شود؟

کمبود خواب

کمبود خواب به افزایش هورمون گرلین منجر می شود. این هورمون، محرک احساس گرسنگی می‌باشد. این هورمون از سلول‌های طاق معده و سلول‌های اپسیلون در پانکراس ترشح می‌شود. غلظت این هورمون پیش از خوردن غذا افزایش و پس از آن، کاهش می‌یابد.

خواب چرخه طبیعی بدن رو برای چربی سوزی و همچنین کاهش التهابات فعال می‌کند. همچنین میزان لپتین را در بدن متعادل نگه می‌دارد. پروتئین لپتین (leptin) به وسیله بافت چربی در بدن انسان ساخته و در خون رها می‌شود. لپتین از راههای مختلف موجب کاهش اشتها و افزایش مصرف کالری می‌شود. در واقع مانع چاق شدن ما می‌شود.

به طور کلی می‌توان این تساوی را برای افرادی که دارای کمبود خواب هستند برقرار کرد:

کاهش متابولیسم = افزایش اشتها = کاهش لپتین = کمبود خواب

 

در ادامه این پست از سایت دکتر بادی می توانید اینفوگرافیک کامل این مطلب را مشاهده نمایید و با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

کمبود خواب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *