رژیم بارداری

نقش ویتامین E در رژیم بارداری

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده در مرکز تحقیقات UK Health Study مادرانی که به اندازه کافی ویتامین E در رژیم بارداری خود دریافت نکرده‌اند ، کودکانشان بعد از تولد بیشتر از کودکان دیگر به بیماری آسم دچار می‌شوند. همچنین مقدار ناکافی ویتامین E می‌تواند منجر به پره‌اکلامپسی و کوچک بودن سایز نوزاد بعد از تولد شود. 

در این پست تیم تخصصی دکتر بادی اهمیت حضور ویتامین E در رژیم بارداری را بررسی می‌نماید. همچنین در این پست مقدار لازم برای مصرف روزانه ویتامین E در رژیم بارداری عنوان شده است.

 

نقش ویتامین E در رژیم بارداری

ویتامین E یکی از ویتامین های محلول در چربی است که خواص آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C دارد. ویتامین E بدن را از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در امان نگه می‌دارد. مادران باردار نیز به حضور ویتامین E در رژیم بارداری خود برای حفظ سلامت کودک نیاز دارند و باید این ویتامین را از منابع خوراکی تأمین نمایند.

 

رژیم بارداری ویتامین E

 

منابع طبیعی ویتامین E

 

دانه‌های روغنی

دانه های روغی یکی از منابع ویتامین E هستند که می‌توان گردو ، کنجد ، بادام و بادام زمینی را از مهم‌ترین و در دسترس ترین آن‌ها خواند. همچنین دانه آقتاب گردان و پسته نیز از بهترین منابع ویتامین E قلمداد می‌شوند.

 

سبزیجات

سبزیجات دارای برگ‌های تیره از جمله منابع ویتامین E هستند که می‌توان بروکلی ، اسفناج ، همچنین زیتون را جزئی از این دسته دانست.

 

تخم مرغ

تخم مرغ تازه از جمله مهم‌ترین منابع طبیعی ویتامین E می‌باشد. مصرف تخم مرغ همواره توصیه شده است. 

بهتر است مصرف این منابع غذایی در رژیم بارداری به صورت منظم و اصولی انجام گیرد.

 

مادران باردار باید چه میزان ویتامین E در رژیم بارداری خود جای دهند

استفاده از مکمل‌های دارویی و قرص‌های ویتامین E در دوزهای بالا برای مادران باردار پیشنهاد نمی‌شود. در کل نتایج قابل اعتمادی مبنی بر اینکه این مصرف این قرص‌ها می‌تواند از مادران و کودکان آنان در مقابل عوارض ناشی از کمبود ویتامین E محافظت کند ، وجود ندارد.

به همین علت است که اکثر پزشکان توصیه می‌نمایند ، ویتامین E مورد نیاز در رژیم بارداری ، از طریق مصرف منابع طبیعی داراری این ویتامین تأمین گردد.

مقدار مناسب و لازم ویتامین E برای مادران در دوران بارداری ۳ میلی‌گرم در طول روز می‌باشد.

این میزان تنها با پیروی از یک رژیم بارداری اصولی و علمی در بدن مادران تأمین می‌گردد. در مورد افزایش مصرف ویتامین E از طریق غذاها نگران نباشید. دریافت ویتامین E بیش از نیاز روزانه (۳ میلی‌گرم) از طریق رژیم غذایی امری نسبتا بعید و به دور از ذهن است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *