سالاد رژیمی کینوا و سالمون

سالاد رژیمی کینوا و سالمون

سالاد رژیمی کینوا و سالمون

سالاد رژیمی کینوا و سالمون یک غذای رژیمی هست که به همراه مرکبات می تونه بهترین انتخاب برای شام شب های زمستون باشه.

 

سالاد رژیمی کینوا و سالمون یک غذای رژیمی سالم است که سرشار از مواد مغذی مانند کینوا ، سالمون ، آووکادو ، مرکبات و سبزیجات تازه است. سالمون منبع غنی  اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 می باشد و مرکبات مانند پرتقال و علی الخصوص گریپ فروت سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که موجب بهبود سیستم ایمنی بدن شده و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

 

آووکادو و سالمون از بهترین منابع چربی های سالم هستند که برای بدن بسیار ضروری اند. 

 

kale : یا همان برگ کلم یک نوع سبزی است با برگ های تیره که از خانواه کلم ها می باشد. سرشار از ویتامین ها مخصوصا k و E است . خاصیت ضدالتهابی و ضد سرطانی دارد و برای سلامت قلب مفید است و کلسترول بد خون را کاهش می دهد. این نوع سبزی در انواع سالاد رژیمی و غذای رژیمی بسیار استفاده می شود. شما می توانید به جای آن از اسفناج و یا کاهو نیز استفاده کنید . 

 

خوراکی بسیار مهم دیگری که در این سالاد استفاده شده است کینوا است . کینوا به دلیل اینکه حاوی میزان زیادی پروتئین است ، به طور طبیعی سیری ایجاد می‌کنند. هم چنین کینوا به سرعت حجم معده را اشغال کرده و جلوی پرخوری را می‌گیرد. دانه های کینوا همچنین بسیار کم‌چرب هستند و شاخص گلیسمی پایینی دارند و به همین دلیل جایگزین مناسبی برای برنج سفید ، انواع پاستا ها و نان های سفید محسوب می‌شوند.

 

طرز تهیه سالاد رژیمی کینوا و سالمون یک غذای رژیمی

 

سالاد رژیمی کینوا و سالمون-1

 

ابتدا روغن زیتون ، پاپریکا ، پودر سیر ، آویشن ، نمک ، فلفل ، پوست لیمو رنده شده را در یک کاسه مخلوط کنید . سپس روی سالمون بریزید و بگذارید یک ساعت در یخچال بماند تا طعم دار شود. 

 

سالاد رژیمی کینوا و سالمون-2

 

پس از یک ساعت سالمون ها را با کمی روغن در تابه ای سرخ کنید . میزان زمان پخت سالمون بستگی به اندازه سالمون دارد . به طور حدودی هر طرف آن را حدود 4-5 دقیقه سرخ کنید. 

 

حال به سراغ پخت کینوا می رویم . به طور کلی هر یک پیمانه کینوا را مانند برنج با دو پیمانه آب و در حرارت ملایم و به مدت 10 تا 15 دقیقه میپزندتا زمانی که آب آن تمام شود. کینوا از نظر زمان پخت مانند برنج سفید است و حتی زودتر از آن میپزد.

 

سالاد رژیمی کینوا و سالمون-3

 

برای تهیه سس این سالاد ماست یونانی ، گشنیز ، لیمو ، عسل و نمک را در مخلوط کن بریزید تا مواد با هم یکدست شوند. 

 

این میزان غذا حدود 1250 کالری دارد و برای 3 الی 4 نفر می باشد. بنابراین میزان کالری آن برای هر نفر حدود 310 الی 410 کالری می باشد . در هر بشقاب برای هر نفر مقداری Kale (یا برگ کلم) بریزید ، یک تکه سالمون روی آن بگذارید ، کمی از کینوای پخته شده ، چند تکه آووکادو و گریپ فروت یا پرتقال را کنار آن قرار دهید و در پایان یک قاشق غذاخوری از سسی که در مرحله قبل درست کردید روی آن بریزید. غذای رژیمی شما آماده است.

 

 

غذای رژیمی

 

ترکیبات : 

 

ماهی سالمون 500 گرم

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری

پاپریکا 1 قاشق غذاخوری

آویشن 1/2 قاشق چایخوری

نمک و فلفل 1/2 قاشق چایخوری

پوست لیمو رنده شده

 

_______________________________________

 

ماست یونانی 1 پیمانه

گشنیز 1/2 پیمانه

لیمو ترش 2 عدد

عسل 1 قاشق چایخوری

نمک

kale یا برگ کلم 1 دسته

پرتقال یا گریپ فروت 3 عدد

آووکادو 1 عدد

کینوا 1 پیمانه

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *