سالاد رژیمی کینوا و بادام

سالاد رژیمی کینوا و بادام

سالاد رژیمی کینوا و بادام

اغلب افرادی که رژیم های غذایی کاهش وزن یا افزایش وزن را تجربه کردند از اهمیت وجود مغزها و سبزیجات در رژیم غذایی مطلع هستند . سالاد رژیمی کینوا و بادام هر سه درشت مغذی مورد نیاز بدن (کربوهیدرات ها ، پروتئین و چربی ) را تامین می کند .

سالاد رژیمی کینوا و بادام تشکیل شده از سبزیجاتی مانند بروکلی ، اسفناج ، کلم و گوجه فرنگی که فیبر مورد نیاز بدن شما را تامین می کند و به شما احساس سیری می بخشد . همه این سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ها هستند که تاثیر به سزایی در سالم و شاداب ماندن پوست و مو شما دارند ، با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و در واقع داروهای طبیعی ضد پیری محسوب می شوند .

این سالاد رژیمی همچنین حاوی مغزهایی مانند بادام و بادام هندی و همچنین روغن زیتون است که این هر سه این ماده ها سرشار از چربی های سالم هستند که موجب کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون می شوند .

 

 

سالاد رژیمی کینوا و بادام هندی

 

 

همچنین شما می توانید پروتئین مورد نیاز بدنتون رو هم از کینوای موجود در این سالاد تامین کنید . کینوا بهترین جایگزین برای برنج در انواع رژیم های غذایی و به خصوص رژیم های لاغری است . کربوهیدرات آن از نوع پیچیده بوده و مانند برنج انرژی سوزانده نشده آن به صورت چربی در بدن تجمع نمی گردد .  

کینوا همچنین به نسبت برنج و برنج قهوه ای پروتئین ، فیبر و مواد معدنی بیشتری دارد . و در بین ورزشکاران که قصد عضله سازی دارند بسیار محبوب است .

 

ترکیبات سالاد رژیمی کینوا و بادام

برای تهیه این سالاد ابتدا کینوا را بپزید . روش پخت کینوا مثل روش پخت برنج کته است . به این صورت که پس از اینکه آب آن جمع شد دربش را گذاشته و دم می کنیم . اگر بی بی اسفناج تهیه کردید نیازی به خرد کردن آن نیست . در غیر این صورت اسفناج ها ، کلم بنفش و گوجه فرنگی را خرد کنید . گل های کلم بروکلی را کمی از هم باز کرده و کوچکتر کنید . در صورت تمایل می توانید حتی آن را رنده کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید .

 

سالاد رژیمی کینوا و بادام هندی

 

 

پس از آن که کینوا پخته شد آن را همراه با کلم بنفش ، کلم بروکلی ، اسفناج و گوجه فرنگی های خرد شده در یک ظرف بزرگ بریزید و همه مواد را باهم مخلوط کنید . بادام و بادام هندی را نیز به بقیه مواد اضافه کنید .

برای تهیه سس سالاد رژیمی کینوا و بادام هندی ، روغن زیتون ، سرکه بالزامیک ، نمک و فلفل را با هم خوب مخلوط کنید و روی سالادتان بریزید . اگر تمایل داشتید که سس تان کمی چاشنی شیرین داشته باشد می توانید یک قاشق چایخوری عسل یا استویا به آن اضافه کنید .

 

ترکیبات سالاد رژیمی کینوا و بادام

کینوا 3/1 پیمانه

اسفناج 10 برگ

کلم بروکلی 10 گل 

کلم بنفش 100 گرم

گوجه فرنگی گیلاسی 5 عدد

بادام هندی 7 عدد

بادام 7 عدد

سرکه بالزامیک 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

لیموترش 1 عدد

نمک و فلفل

 

 

این میزان مواد به اندازه یک نفر است و 300 کالری دارد . این سالاد یک وعده غذایی کامل و سالم و بسیار سیر کننده می باشد . برای هر نفر می توانید این میزان مواد را دو برابر کنید . 

 

سالاد رژیمی کینوا و بادام هندی

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *