سالاد رژیمی میگو

سالاد رژیمی میگو

سالاد رژیمی میگو

سالاد رژیمی میگو برای افرادی که قصد کاهش وزن و یا کاهش وزن به همراه عضله سازی را دارند و به دنبال غذاهای کم کالری هستند بسیار مناسب می باشد . میگو یکی از بهترین خوراکی ها هست که در انواع غذای رژیمی و سالاد رژیمی استفاده می شود . چرا که بسیار کم کالری ، سرشار از پروتئین و بسیار مغذی می با شد  و میزان کربوهیدرات آن حتی به 1 گرم هم نمی رسد .

 100 گرم میگو 24 گرم پروتئین دارد و حدود 50 درصد نیاز روزانه بدن انسان به پروتئین را تامین می کند . همچنین میگو منبعی غنی از سلنیوم است . سلنیوم یکی از مواد معدنی بسیار مهم می باشد که در واقع یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می آید و در از بین بردن اثرات مخرب رادیکال های آزاد نقش حیاتی دارد . همچنین مصرف مواد غذایی حاوی سلنیوم از گرفتگی ها و دردهای عضلانی جلوگیری می کند .

مارچوبه یکی از سبزیجاتی است که خواص فوق العاده ای دارد . هر یک پیمانه از آن 20 کالری دارد و 180 درصد نیاز روزانه بدن انسان به ویتامین k  و 73 درصد نیاز روزانه بدن انسان به ویتامین C را برطرف می کند .

 

-خواص فوق العاده مارچوبه را از طریق لینک زیر مطالعه کنید :

خواص مارچوبه 

 

سالاد رژیمی میگو

 

مارچوبه فیبر فراوانی دارد و به پاکسازی سیستم گوارشی از باکتری های مضر و سم زدایی کبد کمک می کند . همچنین فیبر ها می توانند برای مدت طولانی تری به نسبت کربوهیدرات های ساده شما را سیر نگه دارد و مانع پرخوری و تجمع چربی شکمی شوند .

سالاد رژیمی میگو علاوه بر این که منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی و پروتئین و فیبر است ، به علت وجود آووکادو و روغن زیتون سرشار از چربی های سالم نیز می باشد . بنابراین اگر چنین غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد می توانید اطمینان داشته باشید که به سالم ترین روش کاهش وزن خواهید داشت و دچار بازگشت وزن و افتادگی پوست و عوارض دیگر نخواهید شد .

 

طرز تهیه سالاد رژیمی میگو

برای تهیه این سالاد ابتدا میگو ها را پاک کرده و بشویید . در یک پودر آویشن ، نمک ، فلفل ، پودر سیر (و یا هر ادویه دلخواه دیگری) را بریزید و مخلوط کنید . میگوها و مارچوبه ها را به آن اضافه کنید و به ادویه جات آغشته کنید . کمی آبلیمو و سس سویا و سیر له شده به آن اضافه کنید . سپس اجازه دهید تا کمی طعم دار شوند . در این مدت کاهو ها را خرد کنید و در یک ظرف بزرگ بریزید . پیاز و آووکادو خرد شده و برگ های ریحان تازه را به آن اضافه کنید .

 

سالاد رژیمی

 

پس از اینکه میگو ها و مارچوبه طعم دار شدند آن ها را در به همراه یک قاشق روغن زیتون در یک ماهیتابه نچسب سرخ کنید . سپس به مخلوط سبزیجات و برروی ظرف اضافه کنید . برای تهیه سس این سالاد ، یک دوم پیمانه ماست یونانی را به همراه کمی آب و آبلیمو ، نمک و فلفل مخلوط کنید و روی سالاد بریزید . سپس نوش جان کنید . این میزان مواد اولیه برای یک نفر درنظر گرفته شده و 360 کالری دارد . شما می توانید به ازای اضافه شدن هر نفر این مواد را دو برابر کنید .

 

سالاد رژیمی میگو

ترکیبات سالاد رژیمی میگو

-میگو 100 گرم

-روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

-آووکادو 3/1

-پیاز کوچک 2/1

-کاهو خرد شده 2 پیمانه

-سیر 1 حبه

-مارچوبه 3 شاخه

-ریحان تازه 100 گرم

-پودر سیر ، پودر آویشن ، نمک ، فلفل ، آبلیمو ، سس سویا

-ماست یونانی 2/1 پیمانه

 

 

16 نوع سالاد رژیمی با هدف کاهش وزن ، سم زدایی ، عضله سازی و … را از طریق لینک زیر مطالعه کنید :

انواع سالاد رژیمی 

 

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *