سالاد رژیمی میگو و زودل

سالاد رژیمی میگو و زودل

سالاد رژیمی میگو و زودل 

سالاد رژیمی میگو و زودل میتونه یه ظرف غذای جذاب و کامل و البته سالم باشه که هم میتونید بعنوان یه وعده شام  هم بعنوان وعده ناهار نوش جان کنید .

 

کدو سبز یکی از پرخاصیت ترین و کم کالری ترین سبزیجات هست که بخش زیادی از آن را آب تشکیل داده و به هیدراته ماندن بدن کمک شایانی می کند . که همین خاصیت کم کالری بودن آن باعث شده که عضو مهمی از انواع سالاد رژیمی و غذاهای رژیمی باشد . همچنین موجب کنترل قند خون شده و بین افراد دیابتی بسیار محبوب است .

 

سالاد رژیمی میگو و زودل - 1

 

اما میگو یکی از غذاهای دریایی است که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به کنترل فشار خون کمک می کند . از دیگر مواد معدنی موجود در میگو سلنیوم است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و 64 درصد نیاز روزانه انسان به سلنیوم را تامین می کند . همچنین منبع غنی از پروتئین و کلسترول خوب است.

 

برای تهیه سالاد رژیمی میگو و زودل ابتدا میگو را با 1 قاشق روغن زیتون و دو عدد سیر له شده و نمک و فلفل و لیموترش طعم دار کنید و بگذارید بماند .

 

سالاد رژیمی میگو و زودل - 2

 

کدو سبز را به حالت رشته رشته در آورید ( زودل ) .

 

سالاد رژیمی میگو و زودل - 3

 

پاستا را مطابق دستور روی بسته بندی بپزید . پاستاها را با کمک یک کفگیر سوراخ  از آب خارج کنید و زودل ها را در آن بریزید و و به مدت 3 دقیقه بپزید تا کمی نرم شود . اما خیلی نگذارید که بافت آن از بین برود .

میگوها را با سه قاشق روغن زیتون باقی مانده و دو عدد سیر له شده سرخ کنید .

یک ظرف بزرگ بردارید و پاستا و زودل و میگوهای پخته شده را در آن بریزید و با هم مخلوط کنید . سپس کمی پنیر پارمسان رنده شده و جعفری خرد شده و لیمو ترش روی آن بریزید . سالاد رژیمی میگو و زودل شما آماده است . نوش جان .

 

سالاد رژیمی میگو و زودل - 4

 

 

ترکیبات سالاد رژیمی میگو و زودل

 

میگو 500 گرم

2/1 پیمانه روغن زیتون

سیر له شده 4 حبه

کدو سبز 3 عدد

پاستای لینگوئینی 350 گرم

3 قاشق غذاخوری کره

لیموترش 1 عدد

پنیر پارمسان رنده شده 2/1 پیمانه

جعفری خرد شده

نمک و فلفل

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *