سالاد رژیمی مرغ باربیکیو

سالاد رژیمی مرغ باربیکیو

 سالاد رژیمی مرغ باربیکیو

من عاشق سالادم !!  سالاد ها می توانند ترکیبات مختلفی داشته باشند و برای اهداف مختلفی تهیه شده باشند .

 

فقط کافی است که از مواد مغذی موجود در خوراکی ها اطلاع دقیق داشته باشید .

 

در این صورت می توانید از آنها برای اهداف کاهش وزن یا افزایش وزن سالم و یا صرفا یک وعده غذایی سالم برای داشتن سبک زندگی سالم استفاده کنید .

 

سالاد رژیمی مرغ باربیکیو یکی از انواع هیجان انگیز سالاد هاست که من واقعا از اون لذت می برم.

 

این سالاد ترکیبی از فیله مرغ ، سبزیجات ، غلات ، روغن زیتون و آووکادو است.

 

سرشار از پروتئین و چربی های سالم و برای کسانی که قصد کاهش وزن و عضله سازی هم زمان را دارند وعده بسیار مناسبی می باشد .

 

البته شاید تصور برخی در مورد سالاد صرفا مخلوطی از چند نوع سبزیجات در کنار هم باشد که به عنوان یک وعده فرعی در کنار غذای اصلی خود سرو کنند .

 

اما این سالاد بعلت داشتن گوشت و سبزیجات و غلات یک وعده غذایی کامل و مقوی محسوب می شود .

 

آووکادو یکی از بهترین منابع چربی های سالم است که موجب افزایش کلسترول خوب خون می شود .

 

ذرت ، لوبیا و مرغ در این سالاد منبعی عالی از پروتئین هستند که این سالاد را به یک وعده غذایی مناسب ورزشکاران تبدیل می کند .

 

سبزیجاتی مثل کاهو ، گوجه فرنگی ، پیاز ، لیمو حاوی فیبر و آنتی اکسیدان هستند و به شادابی پوست و سلامت موی شما کمک بسیاری می کنند .

 

مقاومت بدنی شما را در برابر آلودگی ها، سموم و آسیب های رادیکال آزاد افزایش می دهد .

 

سالاد رژیمی مرغ باربیکیو

 

نحوه آماده سازی سالاد رژیمی مرغ باربیکیو

برای تهیه سالاد رژیمی مرغ باربیکیو ابتدا باید سس مخصوص آن را تهیه کنید .

 

برای تهیه سس باربیکیو یک ماهیتابه کوچک بردارید .

 

سس کچاپ ، سرکه سیب ، آب ، شکر ، خردل ، نمک و فلفل را در آن بریزید و مخلوط کنید .

 

سپس مواد را روی حرارت بگذارید . پس از مدت 5 الی 10 دقیقه که طعم مواد با هم خوب مخلوط شد آن را از روی حرارت بردارید.

 

 

سالاد رژیمی مرغ باربیکیو

 

 

فیله مرغ را به دو تکه تقسیم کنید به کمی نمک و فلفل و روغن زیتون آغشته کنید هر طرف آن را حدود 5 دقیقه گریل کنید .

 

سپس فیله ها را به سس باربیکیو که از قبل آماده کرده بودیم اضافه کنید .

 

فیله ها را در سینی فر بگذارید و مدت 5 دقیقه در فر که آن را از قبل گرم کرده اید بگذارید .

 

در مدتی که مرغ ها آماده می شوند . به اندازه یک پیمانه کاهو را خرد کنید . همچنین پیاز، گوجه فرنگی و گشنیز را نیز ریز خرد کنید . 

 

در یک ظرف بزرگ همه سبزیجات خرد شده را مخلوط کنید و ذرت و لوبیای پخته را نیز به آن اضافه کنید . اگر از لوبیای کنسروی استفاده نمی کنید ، شب قبل آن را خیس کرده و سپس آن را بپزید .

 

 

سالاد رژیمی مرغ باربیکیو

 

فیله های مرغ که آماده شدند آنها را برش بزنید و روی بقیه مواد بچینید .

 

آووکادو را نیز پوست بکنید و یک سوم از آن را حلقه کنید و به بقیه مواد اضافه کنید .

 

در صورت تمایل کمی آب لیموترش و روغن زیتون به سالادتان اضافه کرده و نوش جان کنید .

 

ترکیبات سالاد رژیمی مرغ باربیکیو

فیله مرغ پوست کنده شده 2 عدد

روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

کاهو خرد شده 2 پیمانه

لوبیا 4 قاشق غذاخوری

ذرت 4 قاشق غذاخوری

آووکادو 1 عدد

پیاز 2/1

گوجه فرنگی 1 عدد

لیموترش ، گشنیز ، نمک و فلفل

 

ترکیبات سس باربیکیو

سس کچاپ 4 قاشق غذاخوری

سرکه سیب 2 قاشق غذاخوری

آب 1 قاشق غذاخوری

شکر 1 قاشق چایخوری (بهتر است به جای شکر از شیرین کننده های طبیعی مانند عسل طبیعی یا استویا استفاده کنید)

خردل 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل

 

 

16 نوع سالاد رژیمی با هدف کاهش وزن ، سم زدایی ، عضله سازی و … را از طریق لینک زیر مطالعه کنید :

انواع سالاد رژیمی 

 

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *