سالاد رژیمی

16 نوع سالاد رژیمی

16 نوع سالاد رژیمی

سالادها یکی از وعده های جذاب و پرطرفدار و رنگارنگ در بین برنامه غذایی افراد هستند . در این میان برخی افراد از انواع سالادها برای کمک به کاهش وزن و لاغری استفاده می کنند . اما آیا همه انواع سالادها ، رژیمی و کم کالری هستند ؟؟

باید بدانید که یک سالاد رژیمی و سالم تشکیل شده از سبزیجات تازه و انواع میوه ها ، چربی های سالم ، آجیل و دانه های روغنی ، در برخی موارد هم گوشت و تخم مرغ برای تامین پروتئین و آهن بدن . سالادی که همه این خصوصیات را داشته باشد یک وعده غذایی کامل محسوب می شود . نه به عنوان پیش غذا یا دسر .

درواقع سالادها در صورتی به کاهش وزن شما کمک می کنند که بتواند جایگزین یک وعده غذایی شما باشند . همچنین می توانید حجم وعده اصلی تان را کم کنید و در کنار آن سالاد مصرف کنید . نه اینکه سالاد بخورید و وعده اصلی را نیز به همان اندازه همیشگی میل کنید .

توجه داشته باشید سالادهایی که با سس های چرب و قند افزوده شده تهیه شده اند بسیار پرکالری و ناسالم هستند و دیگر رژیمی محسوب نمی شوند . شما می توانید با ماست یونانی ، روغن زیتون ، آب نارنج ، سرکه سیب و ادویه های دلخواه سس های سالم و بسیار خوشمزه تهیه کرده و همراه سالاد خود نوش جان کنید.

اگر شما هدف کاهش وزن و یا عضله سازی دارید و یا قصد دارید جهت سبک زندگی سالم وعده های سالم و مقوی تهیه کنید و یا حتی میخواهید از گرمازدگی و دی هیدراتگی در امان بمانید ، ما در اینجا 17 سالاد رژیمی و سالم برای همه این اهداف آماده کردیم که شما بسته به نیاز خودتان می توانید آنها را تهیه و نوش جان کنید.

 

1-سالادرژیمی کینوا و سالمون

این سالاد که حدود 400 کالری دارد خود به تنهایی می تواند جایگزین یک وعده غذای شما باشد و بخش زیادی از ویتامین ها و مواد مغذی بدن شما را تامین می کند . سالمون یک  منبع غنی از امگا 3 و آووکادو سرشار از چربی های سالم است .همه این مواد در کنار کینوا که منبع غنی از کربوهیدرات و پروتئین می باشد می تواند شما را تا ساعت ها سیر نگه دارد . اگر قصد کاهش وزن به همراه عضله سازی دارید این سالاد به شما پیشنهاد می شود .

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

سالاد رژیمی کینوا و سالمون

 

سالاد رژیمی کینوا و سالمون

 

 

2-سالادرژیمی اسفناج و کدو حلوایی

این سالاد رژیمی از میوه ها و سبزیجات پاییزی مانند کدو حلوایی و انار تهیه شده است که در کنار بوقلمون و گردو یک وعده وعده غذایی کامل و سیر کننده می باشد. کمتر از 400 کالری داشته و سس بی نظیر و خوش طعم آن که در پایان آموزش داده شده را می توانید در سالاد های دیگرتان نیز استفاده کرده و لذت ببرید .

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

-سالاد رژیمی اسفناج و کدو حلوایی

 

سالاد-رژیمی-اسفناج-و-کدو-حلوایی

 

 

3-سالادرژیمی هندوانه و پنیر فتا

اگر به دنبال یک وعده شام سبک و کم کالری هستید این سالاد را حتما امتحان کنید . مواد تشکیل دهنده این سالاد سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هستند که موجب شادابی پوست شما شده و آب بدنتان را تامین می می کند .

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

-سالاد رژیمی هندوانه و پنیر فتا

 

سالاد رژیمی هندوانه و پنیر فتا

 

4-سالادرژیمی زودل و کینوا

این سالاد بسیار کم کالری اما در عین حال سیر کننده می باشد . بنابراین برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند و یا از یک رژیم لاغری پیروی می کنند بسیار مناسب است .

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

-سالاد رژیمی زودل و کینوا

 

سالاد-زودل-و-کینوا

 

5-سالادرژیمی پاییزی

یه سالاد جذاب برای فصل پاییز که البته میتونید اونو تو فصل های دیگه هم تهیه کنید ، اگر گلابی پیدا کنید . تخم مرغ و پنیر فتا منبع خوبی از پروتئین و چربی سالم هستند . گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و میوه و کاهو و زرشک نیز خاصیت آنتی اکسیدانی دارند که وجود همه این ها سالاد رژیمی پاییزی را به یک غذای سالم و کامل تبدیل کرده است.

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

-سالاد رژیمی پاییزی

 

سالاد رژیمی پاییزی

 

6-سالادرژیمی بوقلمون

به علت وجود فیله بوقلمون، گردو و لوبیا سفید این وعده غذایی می تواند به عنوان وعده شام یا ناهار شما جایگزین شود . به علت چربی بسیار کم گوشت بوقلمون نسبت به گوشت گاو بسیار مناسب انواع سالاد رژیمی می باشد .

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

-سالاد رژیمی بوقلمون

 

سالاد رژیمی بوقلمون

 

7-سالادرژیمی لبو و هویج

این سالاد زمستانی را می توانید به عنوان میان وعده یا پیش غذا نوش جان کنید . ترکیب هویج ، لبو و انار در کنار هم علاوه بر اینکه رنگ و طعم دلچسبی را فراهم کرده ، سرشار از آنتی اکسیدان ، بتاکاروتن و ویتامین A است که خاصیت ضد پیری و شادابی را برای پوست شما فراهم می آورد .

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

-سالاد رژیمی لبو و هویج

 

سالاد رژیمی لبو و هویج

 

8-سالادرژیمی کاهو و مرکبات

یک سالاد رژیمی ، سم زدا ، کم کالری و افزایش دهنده متابولیسم بدن ، مناسب وعده شام . ترکیب کاهو ، کرفس ، جعفری و مرکبات این سالاد را به یک وعده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان T ویتامین C  و مناسب “سم زدایی بدن” تبدیل کرده است . همچنین آووکادو ، بادام هندی و روغن زیتون چربی های سالم و ضروری بدن را تامین می کنند . 

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

سالاد رژیمی کاهو و مرکبات

 

 

سالاد رژیمی کاهو و مرکبات

 

 

9-سالادرژیمی مرغ باربیکیو

مرغ باربیکیو با سس مخصوص باربیکیو از غذاهای مورد علاقه اکثر افراد هست . اگر قصد کاهش وزن و عضله سازی دارید و یا ورزشکار هستید ، این سالاد به شما حتما پیشنهاد می شود . آووکادو و روغن زیتون منبع چربی های سالم در این سالاد هستند . ذرت ، لوبیا و فیله مرغ نیز سرشار از پروتئین و مناسب عضله سازی هستند .

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

-سالاد رژیمی مرغ باربیکیو

 

سالاد رژیمی مرغ باربیکیو

 

10-سالادرژیمی ملون و آناناس

فصل تابستان و تنوع میوه های رنگارنگش مناسب ترین زمان برای درست کردن انواع سالاد میوه می باشد . ترکیب انواع ملون مثل طالبی و هندوانه با آناناس در این سالادمیوه باعث جلوگیری از دی هیدراتگی و گرمازدگی و همچنین شادابی پوست در این فصل می شود .

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

-سالاد رژیمی ملون و آناناس

 

سالاد رژیمی ملون و آناناس

 

11-سالاد رژیمی مرغ و لبو

مرغ و گردو و آووکادو بهمراه لبو در این سالاد اکثر فاکتور های یک وعده غذایی کامل را تشکیل داده اند . بنابراین این سالاد سرشار از ریز مغذی و درشت مغذی ها ، پروتئین ، چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها هست . اگر به دنبال یک وعده غذایی سالم و رژیمی هستید این رسپی را درست کرده و لذت ببرید .

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

-سالاد رژیمی مرغ و لبو

 

سالاد رژیمی مرغ و لبو

 

12-سالادرژیمی میگو و زودل

یکی از لذیذترین سالاد هایی که من به شخصه علاقه زیادی به آن دارم سالادمیگو و زودل هست . ترکیب میگو ، زودل ، پاستا و پنیر پارمسان طعم فوق العاده و جدیدی به این سالاد داده .

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

-سالاد رژیمی میگو و زودل

 

سالاد رژیمی میگو و زودل

 

 

13-سالادرژیمی بوریتو مرغ و کینوا

سالاد رژیمی بوریتو مرغ و کینوا یک سالاد مکزیکی بوده که در اصل با برنج سفید سرو می شود . اما برای اینکه یک سالاد رژیمی و مغذی داشته باشیم از کینوا به جای برنج استفاده می کنیم . این سالاد سرشار از پروتئین و مناسب ورزشکاران است که قصد عضله سازی دارند . 

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

-سالاد رژیمی بوریتو مرغ و کینوا

 

سالاد بوریتو مرغ و کینوا

 

14-سالادرژیمی کینوا و بادام

این غذای رژیمی فوق العاده تنها 300 کالری دارد و نیاز بدن شما را به اکثر ریزمغذی و درشت مغذی ها تامین می کند . این وعده تشکیل شده از کینوا ، آجیل ، سبزیجات و می توانید آن را به عنوان وعده شام و یا ناهار خود نوش جان کنید . اگر ورزشکار هستید و یا از یک رژیم کاهش وزن پیروی می کنید این سالاد را حتما امتحان کنید . 

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

سالاد رژیمی کینوا و بادام

 

سالاد کینوا و بادام

 

15-سالادرژیمی مرغ تریاکی و آناناس گریل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مرغ تریاکی را نیز می توان بدون سس های آماده و بسیار کم کالری تر به عنوان یک غذای رژیمی نوش جان کنید . سس تریاکی طعم متفاوتی به مرغ داده و آن را با سالادهای مرغ دیگر بسیار متفاوت می سازد . فیله مرغ سرشار از پروتئین ، آووکادو سرشار از چربی های مفید بوده و این سالاد را بسیار مناسب عضله سازی نموده اند . 

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

سالاد رژیمی مرغ تریاکی و آناناس گریل

 

سالاد-مرغ-تریاکی

 

16-سالادرژیمی میگو

میگو یکی از بهترین خوراکی ها هست که در انواع غذاهای رژیمی استفاده می شود . چرا که بسیار کم کالری ، سرشار از پروتئین و بسیار مغذی می باشد و میزان کربوهیدرات آن حتی به 1 گرم هم نمی رسد .

دستور کامل تهیه این سالاد رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید :

-سالاد رژیمی میگو

 

سالاد رژیمی میگو

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *