سالاد-بوقلمون-3

سالاد رژیمی بوقلمون

سالاد رژیمی بوقلمون

 

گوشت بوقلمون حاوی پروتئین ، ویتامین و مواد مغذی بسیاری است . گوشت بوقلمون بدون پوست نسبت به گوشت گاو و گوشت مرغ چربی بسیار کمتری دارد به طوری که در هر 30 گرم حدود 1 گرم چربی وجود دارد. بنابراین گوشت بوقلمون گزینه بسیار مناسبی برای تهیه انواع سالاد رژیمی می باشد. بنابراین سعی کنید در وعده های خود گوشت بوقلمون را بیشتر مصرف کنید.

 

سالاد رژیمی بوقلمون تنها یک سالاد نیست ، بلکه با توجه مواد غذایی کاملی که در آن استفاده شده می تواند یک غذای کامل برای وعده های شام یا ناهار افراد باشد . چه برای افرادی که از یک رژیم غذایی خاص پیروی می کنند و چه برای افرادی که صرفا در پی تهیه غذای سالم هستند.

 

سالاد رژیمی بوقلمون

 

 ترکیب لوبیا ، گردو و سبزیجات تازه در سالاد رژیمی بوقلمون طعم فوق العاده ای را کنار هم می سازند .

 

گردو سرشار از چربی های سالم مخصوصا از نوع اسیدهای چرب امگا ۳ است که موجب بهبود سلامت مغز ، یادگیری و بهبود عملکرد حافظه شود.

 

طرز تهیه سالاد رژیمی بوقلمون

لوبیا سفید حاوی میزان خوبی فیبر است . 400 گرم از آن را از شب قبل خیس کنید سپس آن را آبکش کرده و بپزید.

فیله گوشت بوقلمون را بپزید ، سپس اجازه دهید تا خنک شود . آن را تکه تکه کنید و یا به حالت ریش ریش درآورید.

گوشت بوقلمون پخته شده و لوبیا را باهم مخلوط کنید و گردو را به آن اضافه کنید.

 

سالاد رژیمی بوقلمون

 

برای طعم دار کردن آن جعفری ، ترخون ، پیازچه را خرد کرده و به بقیه مواد اضافه کنید. سپس آبلیمو ، روغن زیتون ، اوریگانو ، نمک و فلفل را باهم مخلوط کرده و بعنوان سس سالاد روی آن می ریزیم.

 

تهیه سالاد رژیمی بوقلمون بسیار ساده است و به طور باورنکردنی خوش طعم می باشد. این سالاد در کل 600 کالری دارد و به اندازه دو نفر است.

 

سالاد رژیمی بوقلمون

ترکیبات:

 

گوشت بوقلمون پخته شده 2 پیمانه

لوبیا سفید 400 گرم

گردو 3/4 پیمانه

جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری

پیازچه خرد شده 1/ پیمانه

ترخون خرد شده 1 قاشق غذاخوری

اوریگانو 1/2 قاشق غذاخوری

لیمو ترش 2 عدد

روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1/2 قاشق چایخوری

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *