رژیم غذایی آلکالاین

رژیم غذایی آلکالاین و ﺗﺌﻮری که در پشت این رژیم وجود دارد نشان می دهد اسیدهای اضافی در بدن به چربی تبدیل می گردد و منجربه اضافه وزن می شود. همچنین سطح بالای اسید باعث بروز بیماری هایی می شود، بیماری هایی نظیر التهاب مفاصل، تحلیل استخوان، خستگی، و ناراحتی های کلیه و کبد. این رژیم مصرف غذاهایی را که منجربه تولید اسید می گردد کاهش می دهد غذاهایی مانند گوشت قرمز، گندم و سایر غلات، شکر تصویه شده ،محصولات لبنی، کاﻓﺌﻴﻦ، نوشیدنی های الکلی و غذاهای فرآوری شده.

رژیم غذایی آلکالاین و نکات مثبت آن

رژیم غذایی آلکالاین دربردارنده توصیه تغذیه سالم است مانند کاهش مصرف گوشت قرمز، پرهیز از مصرف شکر، الکل و غذاهای فرآوری شده و مصرف بیشتر میوه جات و سبزیجات، مغزها، دانه ها و حبوبات. فرد مصرف غذاهایی را که به طور معمول مصرف می نماید کاهش می‌دهد و این غذاها را با غذاهایی سالم تر جایگزین می‌نماید که این امر باعث دریافت کالری کمتر نیز می گردد.

رژیم غذایی آلکالاین و نکات منفی آن

چه رژیم داشته باشید چه رژیم نداشته باشید بدن شما سطح اسیدی خود را تنظیم می نماید. هنگامی که مصرف محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست را کاهش می دهید باید از مکمل های کلسیم استفاده نمایید چون کاهش مصرف گروه های غذایی کار عاقلانه ای نیست. در این رژیم دنبال نمودن دستور غذاهایی که فرد مجاز به مصرف آن می باشد و غذاهایی که مجاز به مصرف آن نیست خیلی وقت گیر است به خصوص در اوایل رژیم.

 

در ادامه این پست از سایت دکتر بادی می توانید اینفوگرافیک کامل این مطلب را مشاهده نمایید و با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

رژیم غذایی آلکالاین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *