رژیم بارداری ، بایدها و نبایدها (بخش دوم)

رژیم بارداری نسبت به رژیم غذایی روزهای معمول و سبک زندگی روزمره، تفاوت هایی را داراست. این تفاوت در میزان کالری که در روز مصرف می‌شود نیز وجود دارد.

در این پست تیم دکتر بادی با معرفی عادت مغذی و مفید برای رژیم بارداری شما عزیزان را در داشتن سبک تغذیه مناسب دوران بارداری یاری خواهد کرد.

 رژیم بارداری ۳۰۰ کالری اضافه بر میزان کالری مصرفی روزانه شما قبل از بارداری دارد. به این معنی که شما در رژیم روزهای معمول خود هر مقدار کالری که به صورت روزانه مصرف می‌نمودید را باید به علاوه ۳۰۰ کالری برای جنین خود در نظر بگیرید.

این موضوع مهم را هم در نظر بگیرید که رژیم شما باید بیش از پیش با مواد مغذی و مفید پر شود. به اصطلاح خوب بخورید، این خوراک خوب شامل استفاده از پروتئین های توصیه شده در پست‌های قبلی دکتر بادی و کربوهیدرات های مرکب که قبلا توضیح داده شده، می‌شود.

لازم است بدانید اگر مادر به میزان کافی مواد غذایی حاوی کلسیم مصرف نکند، جنین برای تأمین مواد اولیه و اصلی مورد نیاز ساخت استخوان های خود، بالاجبار کلسیم موجود در استخوان های مادر را استخراج نموده و مصرف خواهد نمود. کمبود کلسیم در این شرایط باعث ابتلا به عارضه پوکی استخوان در دوره های بعد از بارداری خواهد شد.

حتما در رژیم بارداری باید میزان کافی از اسید فولیک، ویتامین ها و مواد معدنی را گنجاند. دکتر بادی در پست های گذشته به تشریح مواد غذایی حاوی این مواد مغذی و مفید پرداخته که با مراجعه به آن ها می‌توانید بهترین و مناسب ترین آن ها را در رژیم بارداری خود بگنجانید. در این پست به ۶ ماده که به اصطلاح در رژیم بارداری جادو می‌کنند نیز می‌پردازیم.

۶ خوراکی جادویی که توصیه می‌شود حتما در رژیم بارداری مصرف شوند:

تخم مرغ  که حتما کاملا پخته شود و به حالت جامد (سفت) درآمده باشد.

گردو

انبه

فلفل قرمز

زنجبیل

به

مصرف این گروه علاوه بر کمک بسزا به مراحل رشد به تکامل بهتر و سریعتر مغز کمک نموده و حالت‌های بد تهوع را از مادر می‌گیرند.

مشاهده بخش اول

مشاهده بخش دوم

مشاهده بخش سوم

مشاهده بخش چهارم

مشاهده بخش پنجم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *