تفاوت غذای بخارپز و سرخ کرده

تفاوت غذای بخارپز و سرخ کرده

تفاوت غذای بخارپز و سرخ کرده بر همگان مشهود است اما آیا این تفاوت ها در سبک زندگی ما تاثیر گذار است ؟ در ادامه به به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم .

دکتر بادی : همانطور که می دانید در روش طبخ غذا با روغن٬ مواد غذایی اکثر خاصیت های مفید خود را از دست داده و حتی با سرخ شدن غذا در روغن علاوه بر از دست رفتن فواید٬ امکان به خطر افتادن سلامتی شما بسیار بالا می رود. بهتر است برای طبخ سالم تر غذا از روش بخارپز استفاده کرده که با این روش پخت می توان به راحتی پروتئین و ویتامین های لازم را پس از طبخ در غذا حفظ نمود. در ادامه به قسمتی از تفاوت های میان غذاهای سرخ شده و غذاهای بخارپز می پردازیم.

  • در روش بخارپز پروتیین خیلی کم منعقد می شود. بنابراین قابل هضم ترین شکل خود را خواهد داشت.

در صورتی که با سرخ کردن مواد غذایی در روغن به علت حرارت دیدن چربی ها امکان سرطان زا شدن بسیار بالاست.

  • در روش بخارپز بیشتر مواد مغذی از جمله ویتامین های حساس به حرارت باقی می مانند.

در صورتی که در روش های دیگر پخت ویتامین ها کاملا یا تا حدی از بین می روند. همچنین به علت وجود کالری اضافه عامل بروز چاقی و مشکلات قلبی می باشد.

  • طبخ به صورت بخارپز بهترین شیوه پخت برای کنترل وزن و حفظ سلامت بدن می باشد.

با روش سرخ کردن در روغن میزان زیادی از مواد مفید غذایی موجود در مواد اولیه از بین می رود.

 

در ادامه می توانید اینفوگرافیک تهیه شده درباره مطلب ” تفاوت غذای سرخ کرده و بخارپز ”  را مشاهده کنید و برای مطلع کردن دوستان خود آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *