بازسازی الکترولیت ها بعد از تمرینات ورزشی

بازسازی الکترولیت ها بعد از تمرینات ورزشی چگونه انجام می‌شود؟ از بازسازی الکترولیت ها چه می‌دانید؟
تنظیم آب و الکترولیتهای بدن نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح سلولها دارد و اختلالات آنها می‌تواند بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد. وقتی در طول ورزش کردن عرق می‌کنید 4 مورد از مهم ترین الکترولیت ها را از دست می‌دهید و باید آن ها را با مواد غذایی مناسب جایگزین کنید.

مواد غذایی که باعث بازسازی الکترولیت ها بعد از تمرینات ورزشی می‌گردند:

  • سدیم

یک قاشق کره بادام زمینی را به همراه یک عدد سیب به عنوان اسنک بعد از تمرین میل کنید.

این کار سدیم از دست رفته را به بدن باز می‌گرداند.

  • منیزیم

آجیل، حبوبات و آووکادو بهترین گزینه برای بازیابی منیزیم از دست رفته می باشند.

  • پتاسیم

مور منبع غنی پتاسیم می باشد برای بازگردانی پتاسیم از دست رفته آن را میل کنید.

  • کلسیم

شیر و فراورده های آن برای شما کلسیم و پروتئین مورد نیاز را فراهم می‌آورند.

اگر شیر دوست ندارید ماست یونانی را امتحان کنید.

 

در ادامه این پست از سایت دکتر بادی می توانید اینفوگرافیک کامل این مطلب را مشاهده نمایید و با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

بازسازی الکترولیت ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *