استرس را با چه غذاهایی بکاهیم؟

امروزه ما ایرانیان خصوصا در شهرهای بزرگ با فراز و نشیب‌های گوناگونی در زندگی روزمره خود روبرو هستیم٬ که خواه نا خواه باعث بروز استرس و اضطراب در بدمان می‌شود.

حال با وجود تحمیل این استرس های از عوامل بیرونی باید با توجه به انتخاب خوراک مناسب جهت رفع این اضطراب ها کوشا باشیم.

در این پست دکتر بادی کوشیدیم تا با بر شمردن تعدادی از مواد غذایی که باعث رفع استرس در شما می‌شود به سهم اندک خودمان از این اضطراب‌ها بکاهیم.

غذاهایی که از استرس ما می‌کاهند

  • شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان می‌باشد و مقدار قابل توجهی از فشار خون می‌کاهد.

  • چای بابونه

نوشیدن چای بابونه به شما آرامش قابل ملاحظه ای می دهد و باعث خوابی راحت می شود.

  • مارچوبه

مارچوبه میزان زیادی فولات دارا می باشد و مصرف آن باعث آرامش شما می شود.

  • سیر

مصرف به اندازه سیر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در بدن را خنثی می کند و خاصیت آرامش بخشی دارد.

  • جو دوسر

جو دوسر مقدار زیادی پتاسیم٬ منیزیم و کلسیم را داراست و همین سبب خاصیت ضد استرس می شود.

  • اسفناج

اسفناج  دارای میزان قابل توجهی از پروتیین٬ منیزم٬ ویتامین های B2 و B6 است و مصرف آن باعث رفع استرس های روزمره می گردد.

  • بادام

مصرف بادام باعث کاهش دردهای عضلانی و مانع بروز دردهای عصبی می شود.

  • آووکادو

آووکادو حاوی ویتامین های گروه B می باشد و به فعالیت بهتر سیستم عصبی شما کمک بسزایی می نماید.

 

در ادامه این پست از سایت دکتر بادی می توانید اینفوگرافیک کامل این مطلب را مشاهده نمایید و با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

استرس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *