رژیم غذایی منطقه (ZoneDiet) چیست؟

هدف رژیم منطقه (Zone) ایجاد تعادل ۴۰% کربوهیدرات، ۳۰% چربی و ۳۰% پروتئین در هر وعده غذایی است. تمرکز این رژیم هم بر کنترل میزان انسولین است که منجر به کاهش وزن و کنترل موفق‌تر وزن بدن می‌شود. پروفسور بری سیرز، بیوشیمیست که این رژیم غذایی پرفروش را خلق نموده است ادعا می‌ کند که این اتفاق می‌ تواند در رژیم غذایی منطقه رخ دهد. این رژیم غذایی کاهش وزن فوری و شدید را وعده نمی‌ دهد. شما می‌توانید انتظار کاهش وزن 1 تا 5/1 پوند را در هفته‌ی اول داشته باشید؛ اما این برنامه وعده می‌ دهد که کاهش وزن شما تماماً چربی خواهد بود و نه ماهیچه یا آب. همان‌ طور که بدن شما تغییر می‌کند، لباس‌هایتان بیشتر به شما می‌آید حتی اگر مقیاسی که کم می‌کنید در ابتدا خیلی زیاد نباشد در رژیم غذایی منطقه، شما سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده در روز میل خواهید کرد. هر وعده ترکیبی از پروتئین کم‌ چرب مانند مرغ بدون پوست، بوقلمون یا ماهی و همچنین کربوهیدرات‌ها (عمدتاً میوه و سبزیجات) و مقدار اندکی از چربی خوب مانند روغن زیتون، بادام و آووکادو است. در این رژیم غذایی هیچ غذایی به طور کامل ممنوع نیست اما اگر شما عاشق خوردن کربوهیدرات‌ها هستید، ممکن است پیروی از رژیم غذایی منطقه برای شما چالش‌برانگیز باشد. این رژیم شما را تشویق به فکر کردن در مورد نان، ماکارونی، غلات و دیگر نشاسته‌ ها به عنوان چاشنی و نه به عنوان غذای اصلی می‌ کند. میوه‌ها و سبزیجاتی که نسبتاً مملو از قند هستند مانند ذرت، هویج، موز و کشمش در لیست اقلام نامطلوب قرار دارند. گوشت قرمز چرب و زرده‌ی تخم‌ مرغ در ستون چربی‌ های بد این رژیم غذایی قرار دارند. چیزی که در بشقاب غذای شما به نظر می‌رسد، یک کف دست پروتئین است، دو سوم بشقاب با میوه و سبزیجات بدون نشاسته پر می‌شود و یک باریکه از چربی مونو اشباع نشده مانند روغن زیتون یا بادام است.

 


این رژیم به علت تعادل داشتن در سبک غذا خوردن و همچنین رعایت نکات در زمینه تهیه مواد مورد نیاز بدن از منابع مختلف تقریبا برای همه افراد قابل استفاده می باشد و همچنین افرادی که به گلوتن حساسیت دارند این رژیم می تواند گزینه خوبی برای آنها باشد همچنین به علت محدود شدن کالری دریافتی این رژیم در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد

 

 

 


بالا